SEZON 2011/2012

foto: mgr Sebastian Mosz

24 - 25 luty 2012
XVIII Wycieczka SKKT "Watry" - Hala Boracza

24 lutego 2012r. 18 klubowiczów SKKT "Watry" ruszyło pociągiem na dwudniową wycieczkę w stronę Węgierskiej Górki, rozpoczynając tym samym sezon górskich wędrówek na zasypanych śniegiem halach Beskidu Żywieckiego.
Po dotarciu do przysiółka Żabnicy wśród 2 metrowych zasp odnaleźliśmy naszą kwaterę, w której uzupełniliśmy straconą energię domowym obiadem pani Ewy. Po krótkim odpoczynku przy kominku rozpoczęliśmy zajęcia dotyczące zimowej turystyki górskiej. Podczas zajęć zapoznaliśmy się ze  sprzętem zimowym takim jak: raki, rakiety śnieżne, liny, łopata lawinowa, ubiór itd. Ponadto zostały omówione przyczyny i rodzaje powstawania lawin oraz podstawy udzielania pierwszej pomocy. Na koniec zajęć każdy klubowicz "Watry" mógł się pochwalić umiejętnością prawidłowo wykonanych węzłów z obowiązkowym węzłem ratowniczym.

Sobota przyniosła nam wspaniałą pogodę z widokiem na otaczające, zaśnieżone góry.
Po śniadaniu ruszyliśmy w stronę schroniska na Hali Boraczej. W czasie podejścia uczestnicy mieli możliwość praktycznego wypróbowania rakiet śnieżnych i raków. Maszerowanie wśród śnieżnych pól na wysokości górnej krawędzi płotów dostarczało nie lada emocji. Po gorącej herbacie przyszedł czas na przeprowadzenie dwóch prób lawinowych mających na celu określenie stopnia zagrożenia lawinowego. Jak się okazało, pokrywa śnieżna w tym dniu była dobrze związana z podłożem i innymi warstwami śniegu, co pozwoliło na stwierdzenie, że mamy pierwszy stopień (zagrożenie nieznaczenie) w skali pięciostopniowego zagrożenia lawinowego. W godzinach popołudniowych wróciliśmy na kwaterę i z zakupionych wcześniej kiełbasek zrobiliśmy obiad na grill'u wcześniej przygotowanym przez gospodarza.

Nasza dwudniowa wycieczka dobiegała końca, choć radość z 3h podróży z przesiadkami pociągiem też była miłym akcentem kończącym zimową wycieczkę "Watry".

Dziękuję wszystkim uczestnikom rajdu za wspaniałą przygodę, a w szczególności
p. Darkowi i Marcie za pomoc w organizacji rajdu !